.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شفقت:سازمان گردشكري فاقد ساختار مديريتي منسجم

استاندار مازندران گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور فاقد ساختار مديريتي منسجم در اين بخش است. 
  
ابوطالب شفقت در يازدهمين نشست هم انديشي مديران كارآفريني سازمان گردشگري كشور با اشاره به اينكه مديريت سازمان گردشگري با اهداف توسعه گردشگري دولت نهم سازگاري ندارد افزود: اين سازمان با ساختار مديريتي ضعيف نمي تواند كار اساسي در اين بخش انجام دهد.
وي توسعه گردشگري را يك سوم اهداف چشم انداز توسعه كشور دانست و بيان كرد: براي توسعه گردشگري بايد برنامه هاي براي تدوين كنيم كه در راستاي آن بتوانيم با حفظ آنچه كه داريم با شرايط استان ها هماهنگ باشد.
استاندار مازندران در ادامه با اشاره به اينكه استان مازندران به دليل نزديكي با تهران بايد قطب مهم گردشگري كشور باشد اظهار داشت: با داشتن جاذبه هاي طبيعي بايد با شناخت جاذبه هاي تاريخي و ميراث كهن شناخت كاملي را براي معرفي استان به توريسم و گردشگر ارائه كنيم.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: طبرستان قديم اولين استان در كشور بوده كه با پذيرش دين اسلام و مكتب شيعه جاذبه هاي مذهبي زيادي را نيز در اقصي نقاط استان به صورت پراكنده در خود جاي داده است.
شفقت با اشاره به اينكه جاذبه هاي تاريخي و طبيعي بايد در كنار زنجيره صنايع دستي جمع شود گفت: مشخصات كامل جاذبه هاي گردشگري بايد براساس دفترچه اي تدوين و متولي گردشگري در هر استان با توجه به انواع جاذبه هاي طبيعي، تاريخي و صنايع دستي مشخص شود.
مديركل دفتر كارآفريني سازمان گردشگري كشور نيز در اين همايش گفت: با سرمايه گذاري كافي در بخش بورس گردشگري مي توان در توسعه اين صنعت كه در جهان بسيار روبه رشد است تلاش كنيم.
همايون حميدي با اشاره به اينكه بايد سهام بورس گردشگري به صورت سهام عام ارائه شود افزود: توجه به بنگاه هاي كوچك زودبازده و صنايع دستي جزء ماموريت هاي مهم سازمان گردشگري براي فعال شدن اين بخش است.
وي بيان كرد: مديريت بازار كار و بانك هاي اطلاعاتي جامع مهمترين راه در توسعه اشتغال در بخش توريسم است اظهار داشت: با داشتن تشكل اطلاعاتي كامل در بخش گردشگري رشته هاي مورد نياز براي علمي كردن و برنامه ريزي مطلوب در اين بخش فراهم خواهد شد.
مديركل دفتر كارآفريني سازمان گردشگري كشوربه سه چالش پيش روي اين سازمان اشاره و خاطر نشان كرد: گردشگري كشور در بخش خصوصي، تعاوني و دولتي با چالش هاي كمبود منابع انساني متخصص، كيفيت خدمات و رضايت مندي مشتريان با چالش روبرو است.
وي طرح جامع كارآفريني را يكي از راه هاي حل اين چالش ها عنوان و گفت: كارآفريني مديريت بازار جديد و حمايت از ايده ها و خلاقيت ها است كه اين ميدان بازار فروش ايده ها و خطرها است.
حميدي گردشگري بدون خلاقيت و عدم ايجاد جاذبه هاي جديد را در توسعه اين بخش غير ممكن خواند.
وي در پايان خاطر نشان كرد: كتابچه اينترنتي جاذبه هاي گردشگري استان ها در حال تدوين است و بزودي در اختيار گردشگران قرار خواهد گرفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.